Μπορεί να μετρηθεί η αποδοτικότητα της διαφήμισης?


Mία εταιρεία μπορεί να δαπανήσει εκατομμύρια ευρώ για διαφήμιση και είναι φυσικό να θέλει ένα "feedback" των αποτελεσμάτων ενός τέτοιο εξόδου.
 Σε τι εύρος είναι αποδοτική η διαφήμιση? Ακόμη, υπάρχουν πολλά προβλήματα για μία εταιρία επάνω στις μετρήσεις αποδοτικότητας. Οι περισσότερες μέθοδοι μέτρησης αποδοτικότητας δεν εστιάζουν στις αλλαγές των πωλήσεων αλλά στο πόσο μία διαφήμιση είναι αναγνωρίσιμη. 
Οι πιο αποδοτικές μέθοδοι απλά επισημαίνουν πια διαφήμιση είναι καλύτερη απο αυτές που υπάρχουν. Αλλά ακόμη και να μία διαφήμιση είναι πιο αναγνωρίσιμη η τραβάει περισσότερο απο όλες την προσοχή των καταναλωτών αυτό δεν αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο συσχέτισης με την επιτυχία των πωλήσεων. Κλασσικό παράδειγμα απο τις ολέθριες συνέπειες που μπορεί να συμβούν λόγω αδυναμίας άμεσης μέτρησης της επίδρασης των διαφημίσεων στις πωλήσεις αποτελεί ένα γεγονός που έγινε τον Δεκέμβριο του 1970 στην Αμερική. 
Το 1970 το διαφημιστικό πρακτορείο Doyle Dane Bernbach δημιουργούσε αξέχαστες τηλεοπτικές διαφημίσεις για το φάρμακο "Alka-Seltzer" κερδίζοντας βραβεία καλύτερης διαφήμισης της χρονιάς(Η Διαφήμιση "spicy meatball man":http://www.youtube.com/watch?v=ErgdUhZteqw).
Αλλά τον Δεκέμβριο ο λογαριασμός των 22 εκ. άλλαξε απότομα και μεταφέρθηκε σε διαφορετικό διαφημιστικό γραφείο. Ο λόγος? Οι πωλήσεις του συγκεκριμένου προιόντος είχαν μειωθεί! Φυσικά κανείς δεν ξέρει αν η πτώση θα ήταν μεγαλύτερη η μικρότερη χωρίς τις παραπάνω διαφημίσεις.
 Άραγε πως μπορεί να μετρηθεί η αποτελεσματικότητα της διαφήμισης? Πως μπορούμε να πούμε ότι το συγκεκριμένο ποσό είναι το ιδανικό η όχι? Και ακόμη μπορεί μία επιχείρηση να τα καταφέρει χωρίς διαφήμιση?






Πηγή:Marketing Wars

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...