H Ψυχολογία της μπύρας

Μέσω επιστημονικών ερευνών στην Αμερική, οδηγηθήκαμε στο συμπέρασμα ότι το σχήμα του ποτηριού παίζει ρόλο στο πόσο γρήγορα καταναλώνουμε την μπύρα μας.

Ομάδα ερευνητών του πανεπιστημίου του Bristol έδωσε στους εξεταζόμενους ένα ποτήρι μπύρα με σκοπό να μελετήσουν τον τρόπο και την ταχύτητα με την οποία πίνουν.
Τα είδη των ποτηριών ήταν ένα "ψηλό" ποτήρι (το οποίο το χρησιμοποιούμε περισσότερο όταν πίνουμε ποτά αναμεμειγμένα με αναψυκτικά) και ένα "κωνικό" ποτήρι με στενή βάση.Όσοι έπιναν απο το "ψηλό" ποτήρι έπιναν περίπου 60% πιο αργά απο αυτούς με το "κωνικό" ποτήρι.
Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι ένας σημαντικός λόγος έιναι ότι αυτοί που χρησιμοποιούν το "κωνικό" ποτήρι δεν μπορούν να υπολογίσουν που βρίσκεται η μέση του ποτηριού. Το γεγονός ότι όταν τα ποτήρια δώθηκαν μισογεμάτα και στις 2 ομάδες εξεταζόμενων ,δεν υπήρξε καμία χρονική διαφορά ενισχύει την συγκεκριμένη άποψη των επιστημόνων.
Ακόμα ένα στοιχείο που προέκυψε είναι ότι στην κατηγορία των soft drinks δεν υπήρξε καμία διαφορά στον χρόνο ανάμεσα στα 2 είδη ποτηριών.
Επίσης η έρευνα επεκτάθηκε και στους χυμούς όπου τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η χρησιμοποίηση ενός ποτηριού το οποίο είναι φαρδύ και χαμηλό μειώνει των χρόνο κατά 74% σε σχέση με ένα ψηλό και μη φαρδύ ποτήρι (Η συγκεκριμένη έρευνα έγινε σε παιδιά).
Απο τις παραπάνω έρευνες φαίνεται ότι τείνουμε να επικεντρωνόμαστε στο ύψος και να αγνοούμε το φάρδος του ποτηριού.
Ακόμη και όταν εξετάστηκαν έμπειροι bartenders , το αποτέλεσμα ήταν να βάζουν 27% περισσότερο ποτό στα ποτήρια που είχαν μεγάλο φάρδος και ήταν κοντά.
Πως αντιδρούν τα μπαρ σε αυτή την προοπτική?
 Τα μπαρ έχουν ως κύρια στρατηγική την μεγάλη κατανάλωση των πελατών τους. Οπότε χρησιμοποιούν τα σχήματα των ποτηριών που βοηθούν σστο να τελειώσουμε πιο γρήγορα το ποτό μας. Αυτό βοηθάει επίσης και στην γρήγορη εναλλαγή των τραπεζιών καθώς ειδικά οι παρέες που πίνουν ένα ποτό, θα πρέπει να εναλλάσσονται γρήγορα.
Η χρήση μικρών και με φάρδος ποτηριών αποτελεί μία στρατηγική αλλά όπως είδαμε παραπάνω οδηγεί του bartender στον να βάζουν περισσότερο ποτό, κάτι το οποίο μειώνει το ποσοστό κέρδους.
Τέλος, σαν άτομα θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας, ότι αν θέλουμε να περιορίσουμε το ποτό, θα πρέπει να χρησιμοποιούμε λεπτά και "ψηλά" ποτήρια. Τα "κωνικά" και τα φαρδιά ποτήρια μας κάνουν να καταναλώνουμε περισσότερο.
Πηγή:http://www.neurosciencemarketing.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...