Διαφημίσεις με… αισθήματα!



Διαφήμιση είναι η τέχνη του να σημαδεύεις το κεφάλι και να πετυχαίνεις το πορτοφόλι.
Vance Packard

Επίκληση στο συναίσθημα: ένα βασικό μέσο πειθούς, που χρησιμοποιείται στη διαφήμιση, με μεγάλη αποτελεσματικότητα.
 Πιο καθημερινά: το ξέρω πως σου φέρθηκα άδικα/σε πλήγωσα/ σε χρησιμοποίησα/ σε κάρφωσα πισώπλατα αλλά «ψυχολογικά δεν είμαι καλά»/ έχω παιδικά τραύματα/ χαροπαλεύει η προγιαγιά μου στο νοσοκομείο/ μόλις έπαθε εγκεφαλικό το καναρίνι μου/ δε θήλασα αρκετά κατά τη βρεφική ηλικία… Και τσακ, σε έψησα!
Πιο ακαδημαϊκά: στοχεύει στη δημιουργία έντονων συναισθημάτων και στην άμεση διέγερση της διάθεσης. Χρησιμοποιεί φορτισμένες συναισθηματικά εκφράσεις ή λέξεις, επιβλητική μουσική και εικόνες που προκαλούν τον χρήστη να προβεί στη αγορά του προϊόντος.


Ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα διαφήμισης με επίκληση στο συναίσθημα είναι η νέα διαφήμιση της Merenda, καθώς προκαλεί τον θεατή να προβεί στην αγορά του προϊόντος με σκοπό να νιώσει κι αυτός «σοκ και δέος» από την κατανάλωση της νέας Merenda Crunchy.





Καθώς και μία από τις διαφημίσεις της γνωστής εταιρίας ενδυμάτων Lee Jeans, ιδιαίτερα αγαπητή στο… αντρικό κοινό.





Όπως και μία παλαιότερη διαφήμιση σοκολάτας, της γαλλικής εταιρίας  Bonjour, που έκανε το γαλλικό γυναικείο κοινό να μη ξεκολλά το βλέμμα από τον δέκτη κατά τη διάρκεια προβολής της διαφήμισης.
 




Τέλος, οι νέες διαφημίσεις στα ελληνικά ΜΜΕ που υπερτονίζουν την ελληνικότητα της  εκάστοτε επιχείρησης η του προϊόντος και χρησιμοποιούν κατά κόρων επίκληση στο συναίσθημα είναι ένα φαινόμενο των καιρών. Δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στο γεγονός ότι είναι ελληνικής ιδιοκτησίας και εδρεύουν στη χώρα μας με τις γνωστές πια σε όλους μας φράσεις «παράγεται και συσκευάζεται στην Ελλάδα» και «τα χρήματα μένουν στον τόπο μας» προκαλώντας έτσι έντονο πατριωτικό συναίσθημα που είναι άλλωστε ένα αρκετά… «ευαίσθητο σημείο» για τον Έλληνα πολίτη τα τελευταία τρία συναπτά έτη.

  





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...