To “κάτι” παραπάνω...



…γιατί χρειάζεται κάτι παραπάνω από κεφάλαιο και όρεξη για δουλειά!

Λίγη ιστορία…
Με αρχηγούς τον Δάτη και τον Αρταφέρνη οι Πέρσες προσπάθησαν να υποτάξουν τους Έλληνες για δεύτερη φορά το 490π.χ.(άδικος κόπος!). Ο αρχιστράτηγος Μιλτιάδης, παράταξε 10.000 Αθηναίους και 1.000 Πλαταιείς στην πεδιάδα του Μαραθώνα. Οι Έλληνες νίκησαν χάρη στην εύστοχη επιλογή της τοποθεσίας, αλλά κυρίως χάρη στην πολύ έξυπνη στρατηγική των κυκλωτικών ελιγμών που εφάρμοσαν.


Υπάρχουν τριών ειδών επιχειρήσεις:
Ø  Αυτές που προκαλούν/δημιουργούν γεγονότα
Ø  Αυτές που παρακολουθούν τα γεγονότα και
Ø  Αυτές που αναρωτιούνται «Τι συνέβη;» (οέο)


Αναζητώντας το νόημα…

Η ιστοσελίδα  γνωστή ως λεξικό της επιχείρησης ορίζει το στρατηγικό μάνατζμεντ ως τη συστημική ανάλυση των παραγόντων που σχετίζονται με τους πελάτες και τους ανταγωνιστές (εξωτερικό περιβάλλον) καθώς και τον ίδιο τον οργανισμό (εσωτερικό περιβάλλον) με σκοπό τη διατήρηση βέλτιστων πρακτικών διοίκησης και διαχείρισης της επιχείρησης..
Ο κος. Σιώμκος, καθηγητής Μάρκετινγκ στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο βιβλίο του Στρατηγικό Μάρκετινγκ δίνει έναν πιο απλουστευμένο ορισμό   «[…] η διαδικασία ευθυγράμμισης ολόκληρης της επιχείρησης με το περιβάλλον της, με κάποιο αποτέλεσμα κατά νου.» .


Κάθε μοντέλο στρατηγικού management που σέβεται τον εαυτό του…

…οφείλει να περιλαμβάνει τα παρακάτω τρία στοιχεία:
v  Όραμα: Που βρίσκεται αυτή τη στιγμή η επιχείρηση, που θα καταλήξει χωρίς την παραμικρή προσπάθεια από μέρους μας και που επιθυμούμε να καταλήξει αντ’ αυτού.
v  Αποστολή: Τι θέλουμε να καταφέρουμε ως επιχείρηση (Ναι! Πέραν του προσωπικού μας κέρδους! Think Broadly!). Για να σε βοηθήσω, η γνωστή σε όλους Coca-Cola αναφέρει στην ιστοσελίδα της «Η αποστολή μας : να αναζωογονούμε τους καταναλωτές μας, να συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας, να δημιουργούμε αξία για τους κοινωνικούς μας εταίρους και να συμβάλλουμε ενεργά στην αναβάθμιση της ζωής των τοπικών μας κοινωνιών»
v  Στόχοι: Πιθανοί στρατηγικοί στόχοι μιας επιχείρησης μπορεί να είναι η ευρεία προΐοντική γραμμή, η ηγεσία σε ταχύτητα/ ευελιξία/ποιότητα προϊόντος, η δημιουργία μεγάλης φήμης κτλ.

Καταλήγωντας…

Σύμφωνα με τους David Hunger & Thomas. L. Wheelen οι οργανισμοί που χρησιμοποιούν κάποιο μοντέλο στρατηγικού management ξεπερνούν σε απόδοση αυτούς που έχουν άγνοια του όρου. Μία επιχείρηση δεν έχει την «πολυτέλεια» να ακολουθεί «στρατηγικές βασισμένες στο ένστικτο/διαίσθηση» του εκάστοτε manager από τη στιγμή που θα καταλαμβάνει η ίδια έναν υπολογίσιμο χώρο στην αγορά, λειτουργεί με διαστρωματωμένη διοίκηση ή το περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργεί αλλάζει ουσιαστικά και ριζικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...